divendres, de març 05, 2010

Epoca de calçots

_MG_7882

Calçots
Fruit de la terra desitjat durant tot l'any
Sempre centre d'atenció en una taula gran i seguit de carn a la brasa.
Festa, xerinola i romesco fidels acompanyants
d'aquest apat humil i gustós.
Tot català fa al menys una calçotada a l'any
i els de camp demostren habilitats i saviesa
en ambits desconeguts pels de carrers d'asfalt.
L'endemà excursions a pobles abandonats i el vent
senderisme intrépit-o aixo ens pensavem-
i tornar amb els pulmons a rrebossar d'aire fresc,
la panxa plena i riures entre montanyes.

13 comentaris:

Cris (V/N) ha dit...

Jo sóc catalana, però em penso que aquest any no en faré, no tinc molt bon record de la de l'any passat, em vaig posar "cega" i vaig passar una nit que ni t'explico, jajajjaa, però nyam nyam, m'encanten, i la salsa encara més, i el pitet, i els dits llardosos :) Un petó nena, bon post i bon cap de setmana!!!

Clara ha dit...

mmmmh calçots.. almenys una calçotada a l'any, clar que sí! I com s'agraeix aquell diumenge, amb pitet i els dits ben bruts!

(pitet, sí. que jo sempre m'embruto!)

Joana ha dit...

I sucar-los amb amb el romesco...
Jo no menjo carn a la brasa de sgon, prefereixo un calçot rere l'altre :)
Ohhhh Déjà! Clar que era a florència!!!!
Debia estar mig endormiscada.Petons wapa. Tot bé.

Striper ha dit...

Aixx jo estic a dieta i calçots sense salsa!!!

Sergi ha dit...

Ah, és obligatori? Està en el manual del bon català? Doncs me'n vaig a organitzar-ne una immediatament. Que aquí no es mou ningú, hombre ya!

estrip ha dit...

és que a mi el romesco... que vols que et digui. I es clar el calçot sol no té cap gust, millor un bona ceba tendra.

Déjà vie ha dit...

cris, jejejeje sisi es molt marranot menjar calçots, m'encanta. :) aixi q mala nit l'any passat?? si es q s'ha d vigilar!!! ptonets

clara, jejejeje qui no s'embruta amb els calçots!!! XDDD

Joana, jo vaig menjar calçots mes carn a la brasa pro akella nit es sopa!!! :P

Striper, oooh quin pecat calçots sns romesco!!

Xexu, jejejjee q no el tens a la tauleta d nit el manual? ara si q m'has deixat ben parada!! ;)

estrip, jajajajajajaja m'encanta el teu comentari!! jo quan era peke no m'agradaven, pro el q si q m'agradava era pelarlos pels papes. jiji

Vinz ha dit...

Mira per on ara vinc d'un!

rits ha dit...

doncs mai n'havia fet fins fa cosa de tres o quatre anys. Ara està com de moda i sembla obligat fer-ne.

La primera la tinc d'aquí dues setmanes!! ja preparem el romesco! mmmm

Cris (V/N) ha dit...

Mira, tant de dir, i ahir vaig compartir taula i teula amb un bon amic :) apa que no, sembles bruixota, jajajjaaa

DooMMasteR ha dit...

Ai! Jo em moro de ganes! Qui em convida? :P
Molt xula la foto! :-)

Déjà vie ha dit...

vinz, jejeje q bons!

rits, k jo si q n'havia ft abans eh!!! :P

cris, no em descubreixis x aki. shhhhhht.

Doommaster, gracies maco. va convida el comité organitzador d cats no? ;)

Sergi ha dit...

Doncs per deixar-te més parada encara, respondré el comentari de l'Estrip, i t'estalviaré una resposta grollera que se m'ha acudit en veure la resposta que li has donat.

I és que l'Estrip necessita un trencament de cames d'urgència, ja es veu. Que no li agrada la salsa de calçots?? Quines coses de dir, home! Si la salvitjada és el millor invent del món després d'internet! Però s'ha de saber fer, és clar. Jo no en sé. Però tampoc sé fer internet, així que...